Over onze praktijk

De Praktijk

In huisartsenpraktijk Smit-Warlé werken we met een klein hecht team samen, waar een persoonlijke en betrokken aanpak zoveel mogelijk wordt nagestreefd. We vinden de autonomie van de patiënten centraal staat en zullen dan ook altijd proberen de patiënten zo goed mogelijk te informeren en adviseren

Assistente

De doktersassistente
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur en de huisbezoeken. Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over zelfzorg, verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van urine- of bloedonderzoek tussen 8.00 en 11.00.
De assistente heeft dagelijks spreekuur tussen 14:30 en 16.00 waardoor zij telefonisch niet bereikbaar is. Alleen voor spoedgevallen.

U kunt bij de assistente verder terecht voor

• Het meten van de bloeddruk
  • Oren uitspuiten
  • Allergietesten
  • Hechtingen verwijderen
  • Zwangerschapstest
  • Urineonderzoek (zie aparte informatie)
  • Glucose (suiker) controle
  • CRP test
  • ECG
  • Holter meting
  • 24 uurs bloeddruk meting
  • Wond controle
  • Het geven van injecties
  • Uitstrijkjes in het kader van het bevolkingsonderzoek
  • Soa testen
  • Het aanstippen van wratten met stikstof
  • Maak hiervoor telefonisch een afspraak.

Praktijkassistente/Spreekuurondersteuner huisarts ( SOH)
Het kan ook voorkomen dat u wordt ingepland voor bepaalde klachten bij de spreekuur-ondersteuner huisarts (SOH) dit is Ike Klok. Zij ondersteunt de huisarts bij het spreekuur door patiënten op haar eigen spreekuur te zien met de van te voren vastgestelde klachten. Zij is speciaal opgeleid en gediplomeerd om deze klachten volgens een vastgesteld protocol te behandelen. Indien nodig zal zij de huisarts alsnog raadplegen. Een voorbeeld bij welke klachten u bij haar ingepland kan worden, dit wordt tevens aan u kenbaar gemaakt.

• Keelpijn
  • Tand door de lip
  • div. Wonden
  • Bijholteontsteking/ verkoudheid
  • Teenletsel
  • Enkelletsel
  • Neusbloeding
  • Insektenbeten
  • Huiduitslag
  • Pijn bij plassen

Praktijkondersteuner (POH)

Wat doet de POH?
De praktijkondersteuner is speciaal opgeleid om bepaalde taken van de huisarts over te nemen of te ondersteunen. De zorg voor patiënten met een chronische aandoening, zoals diabetes, COPD of hart- en vaatziekten wordt in Nederland steeds beter georganiseerd, onder meer door ketenzorgprogramma’s. De POH voert deze geprotocolleerde zorgprogramma’s uit en is hierin onmisbaar voor de huisarts. Huisarts en POH hebben intensief overleg.

Wat betekent dit voor u?
Wanneer u een chronische aandoening heeft en hiervoor in aanmerking komt voor periodieke controle, verzorgt de POH vaak deze controles.
U kunt bij haar een afspraak maken via de assistente. Het is ook mogelijk dat de POH op huisbezoek komt, overleg hierover met de assistente

Medische Informatie

Zoek je specifieke informatie over gezondheid en ziekten? Voor medische informatie verwijzen wij je graag door naar de website Thuisarts.nl. Thuisarts.nl geeft betrouwbare en onafhankelijke informatie over gezondheid en ziekten. Geef in onderstaand zoekveld aan waar je naar op zoek bent.

Medische Informatie Huisartsenpraktijk Smit-Warlé